joi, 21 februarie 2013

Olimpiada de istorie - furt la drumul mare

Preluare dupa ziarul "Gandul" 

In dispret total fata de elevi, profesorii au acordat, la contestatii, punctaje marite cu peste 15 puncte Profesorii din Bucuresti, care au corectat lucrarile la olimpiada de istorie, faza municipala, din 17 martie, nu mai cunosc istoria sau nu stiu sa respecte baremele de corectare. Altfel nu ne putem explica diferentele izbitoare dintre notele date elevilor participanti inainte si dupa contestatii. Din 34 de elevi participanti la clasa a X-a, 12 au depus contestatii si au avut surpriza sa constate ca notele finale le-au fost micsorate, cu aproape 40 de puncte, sau le-au fost marite cu aproape 20 de puncte, punctajul maxim fiind de 100 de puncte. Vlad Leontescu, de la Colegiul National "Gheorghe Lazar", a obtinut 85,5 puncte, iar dupa contestatii i s-au acordat doar 49 de puncte, diferenta dintre note fiind de 36,5 puncte. "Sunt uimit in continuare! Nu-mi explic cum s-a intamplat asa ceva. Poate pentru ca scriu eu mai urat, n-au inteles sau n-au fost atenti cand au corectat. Nu cred ca se va rezolva ceva!", ne-a spus Vlad, olimpic national, anul trecut. In situatia lui mai sunt si alti elevi, ale caror note au scazut dupa contestatii cu 19,5 puncte. Profesorii corectori nu s-au oprit aici. Pentru dumnealor, probabil istoria s-a schimbat intr-un timp foarte scurt intre cele doua corectari ale lucrarilor, intrucat doua eleve s-au trezit cu note marite cu peste 18 puncte. Schimbarea punctajului a avut consecinte directe si asupra clasamentului, pentru ca elevele in cauza au trecut de la statutul de necastigatori la cel de castigatori, calificandu-se la faza pe tara. Maria Mantaluta, inspectoare la ISMB, care se ocupa cu organizarea si desfasurarea olimpiadelor din Bucuresti, a spus ca "nu are ce face, daca cineva nu sesizeaza in scris situatia". Mihai Manea, inspectorul de specialitate pentru disciplina istorie, a spus ca, in fiecare an, la fiecare olimpiada se intampla asa ceva. "Orice corector poate gresi. E un lucru care se intampla, iar contestatia are rolul de a corecta o greseala". Domnul Manea a spus ca profesorii respectivi au fost selectati si au fost chiar formati. Intrebat daca profesorii respectivi vor fi sanctionati, inspectorul de istorie a raspuns evaziv: "Trebuie sa stiti ca aici este vorba despre un concurs de excelenta, nu de un examen national, deci are alt statut!". Din pacate, domnii de la ISMB habar nu au care este regulamentul olimpiadelor, pentru ca acesta, chiar daca este extrem de lapidar, la capitolul privind desfasurarea concursurilor scolare, prevede ca nu se accepta diferente mai mari de 10 puncte, intre cei doi corectori. Faptul ca acelasi regulament este cat se poate de permisiv in privinta contestatiilor arata ca se pot comite astfel de nedreptati strigatoare la cer - de diferente de punctaj mai mari de 10 puncte - fara ca profesorii sa fie sanctionati, deoarece regulamentul de organizare si desfasurare a olimpiadelor nu are inclus si un capitol de sanctiuni. Inspectoarea Maria Mantaluta a spus ca profesorii vinovati nu vor mai face parte din comisii de examen, pentru ca nu stiu sa aplice baremele de corectare. 

Aici la olimpiada de istorie,d-l inspector mihai manea are mereu interesele dumnealui ca si la inspectiile de grad ale profesorilor,dealtfel.si anul trecut s-a intamplat un lucru similar tot datorita dansului,de aceea bucurestiul a fost jalnic reprezentat la olimpiada nationala de istorie,in raport de provincie. Sunt "selectati" pe criterii numai de dumnealui stiute ,''anumiti profesori'',pentru a iesi drept castigatori ai olimpiadei ''anumiti elevi'' ai profesorilor din anturajul select al dansului.din acest motiv ,procedeaza asa-in loc sa fie trasi la sorti profesorii corectori din intreaga baza de date,bucurestiul avand aprox. 490-500 profesori de istorie. Asa faceau fostii inspectori Orghidan, Pascu, Pohoata care nu aveau nici un interes sa masluiasca in vreun fel rezultatele, de aceea procedau corect.

3 comentarii:

  1. Stimați colegi ,
    Vă aduc la cunoștință situația mea deosebită , dar și a copiilor și profesorilor de minoritate germană.. Sunt profesor doctor la Colegiul German “Goethe“ de doi ani. Anul trecut am luat media 9,625 și 10 la inspecția specială și la Proba maternă Germană, fiind după mama de naționalitate germană, dovedită cu acte, diplomă universitară din România și Germania. Am obținut într-un an peste 50 de diplome cu elevii, pentru care am plătit din banii proprii trimisul lucrărilor prin poștă, venirea diplomelor , locul l la Olimpiada de Educație Tehnologică etc. – directoarea colegiului Popa Cristina spune că dumneai nu are nevoie de performanță ! – am participat la proiecte educaționale internaționale, având diplomă de doctor în Roboți industriali cu 10, diplomă de Educație Tehnologică, două diplome de inginer, toate cu medii peste 9,50 , am publicat 8 cărți în domeniul educațional. Și în anii anteriori la toate concursurile naționale , am obținut medii în jur de 9, am ocupat posturi titularizabile. Postul ocupat de mine pe centru era format din 17 ore la Goethe și 3 la Liceul Bulgar, având viabilitate de 4 ani, fiind singura profesoară din cele două licee pe această disciplină, dar declarat fals de directoare cu viabilitate de 1 an.
    Anul acesta, același post pe care l-am ocupat eu, declarat cu viabilitate de 1 an, a fost declarat de 4 ani. Scopul – de a veni o altă persoană care nu cunoaște deloc Limba Germană, după cum mi-au spus chiar directoarele și ca urmare au scos ilegal postul pe Limba română, pentru ca să-l poată ocupa aceasta. Nu știu nici măcar dacă persoana este titulară vreundeva întrucât operațiunea de pretransfer s-a făcut pe la spate, fără a se publica numele celor ce se transferă - în anii trecuți colegi profesori mi-au povestit cazuri de suplinitori din alte județe veniți la transfer și transformați peste noapte titulari. Se pare că persoana dorită nici Educația Tehnologică n-o are – obligatorie în Legea învățământului - Metodologia de transfer fiind special schimbată pentru această persoană, fiind singurul an când aceste catedre pot fi ocupate și de cei care nu sunt absolvenți de Educație Tehnologică.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doresc să vă spun că pe catedrele de Educație Tehnologică au fost păstrați fostele croitorese, bucătărese, foștii tâmplari, lăcătusi, ca titulari, deși disciplina este cu totul alta și s-a așteptat până au făcut o privată gen Biotera Agronomie, fără a li se cere diplomă de Educație Tehnologică. În același timp, eu , cu doctorat în Roboți din 1998 – când eram numai câțiva în preuniversitar cu doctoratul, dădeam concursuri , le luam cu note peste 9 , dar șefe și titulare erau doamnele croitorese, bucătărese etc.- care nu au dat niciodată concurs în viața lor fiind titularizate cu Ordonanța din 1989 - unele dintre ele au făcut și Limba Română, Matematică etc. la private și s-au transferat pe ele.
    M-am dus în audiență la Minister la d-nul Ministru Secretar de Stat și ilegalitatea cu limba s-a rezolvat, deși d-na Corina Marin s-a opus cu vehemență, după cum mi-a spus d-l Inspector General. A cedat însă la soluția d-nei director de la Goethe, Popa Cristina care a spus că rezolvă dumneai să-i dea proba pilei chiar dacă nu știe un bob de Limba Germană. În același timp, d-na Popa Cristina, care nu aparține minorității germane , la fel ca și cealaltă directoare, fiind amândouă pe catedra de Limba română, se opun cu vehemență de a veni copii ai minorității germane, dar și profesori, de această etnie pentru că nu o interesează acest lucru. Dorește avantajele de a fi liceul al minorității germane dar fără niciun german ! De când este Popa Cristina , a adus numai profesori români, necunoscători de Limba Germană, după cum a declarat chiar într-un interviu în presă. Prezintă cazul unui profesor preferat venit ca suplinitor anul trecut, dar consideră că îl va transforma urgent în vorbitor de Limba Germană maternă. Limba Germană este o limbă foarte grea, și dacă nu o înveți de mic – eu am învățat-o odată cu Limba Română-
    Numai un necunoscător de Limba Germană poate declara acest lucru. Se pare că la profesorul preferat s-a întâmplat o minune și în trei luni a devenit vorbitor nativ de Limba Germană -Anul acesta profesorul a ajuns la pretransfer – din suplinire cum a declarat în ziar-na Popa anul trecut și i-a mai dat și proba de lima Germană Maternă - deși Popa declară în articol că acesta nu cunoaște Limba Germană.}n 2012 a fost adus[ o profesoar[ care nu a dat inspecția specială și i s-a făcut în mod fals media cu absent inspecție, înlocuind-o cu proba de limbă, ca la profesorii de limbi străine, dar dumneai fiind de Fizică
    D-na Popa Cristina a și inițiat o procedură prin care scapă definitiv de membrii comunității germane. Copiilor de la grupa pregătitoare le cere doi ani de grădiniță germană – dumneai fiind și directoare la grădinița germană –și proba dată – VĂ DAȚI SEAMA CÂT DE CORECTĂ DACĂ LA PROFESOARA NEȘTIUTOARE DE LIMBA GERMANĂ I-A DAT PROBA ! – dar la niște copii mici, cât de corectă este ? În plus a impus ca părinții să nu fie prezenți la probă ca să nu vadă ce face în realitate.
    De CE LA ALTE ȘCOLI SAU LA ALTE MINORITĂȚI NU SE ÎNTÂMPLĂ ACEST LUCRU și înscrierea se face legal, corect. Nu am auzit la nicio școală maghiară să se întâmple vreodată acest lucru.
    Atașez CV –ul meu

    RăspundețiȘtergere
  3. CV PROFESOR DOCTOR PĂUN CORNELIA
    EXPERT FORMATOR în Management Educațional, M E 2007-2013
    AUTOR a 8 opt CĂRŢI DE SPECIALITATE ŞI a PESTE 160 ARTICOLE PUBLICATE ÎN ŢARĂ ŞI STRĂINATE;REDACTOR COLABORATOR PUBLICAȚII INTERNAȚIONAȚionale
    MENTOR de practică pedagogică pentru studenţii Universității Politehnice Bucureşti ;
    REFERENT ŞTIINŢIFIC LA DOUĂ CĂRŢI , CURSURI UNIVERSITARE,
    EVALUATOR (JUDGE) de PROIECTE EDUCAŢIONALE INTERNAŢIONALE ;
    MANAGER PROIECTE EDUCAŢIONALE FINALISTE pe plan INTERNAŢIONAL ;
    SCRIITOARE debut Franța, POETĂ debut revistă Stuttgart GERMANIA
    TITLUL ŞTIINŢIFIC DE DOCTOR în ROBOŢI INDUSTRIALI din 1998
    UNIVERSITATEA POLITEHNICĂ BUCUREŞTI – TOATE EXAMENELE CU 10 (ZECE)
    MASTER in ŞTIINŢELE EDUCAŢIEI specializarea MANAGEMENT Şi EVALUARE EDUCAŢIONALĂ , FACULTATEA DE PSIHOLOGIE ŞI ŞTIINŢELE EDUCAŢIEI, UNIVERSITATEA BUCUREŞTI, 2002, curs zi, media absolvire 10, generală 9,45 ; MASTER , FACULTATEA DE LITERE, UNIVERSITATEA BUCUREŞTI , e zi
    MASTER EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, UNIV. TEHNICĂ BUCUREȘTI, MEDIA ABSOLVIRE 9,50
    LICENŢIATĂ ÎN FILOLOGIE, LIMBA ȘI LIT. ROMÂNĂ – LIMBA ȘI LIT.FRANCEZĂ șefă de promoție , FACULTATEA DE LITERE, UNIVERSITATEA BRAȘOV- de stat
    DIPLOMAT INGINER MECANIC, Specializarea TEHNOLOGIA CONSTRUCŢIILOR DE MAŞINI, curs zi,1986 ,FACULTATEA TCM, UNIVERSITATEA BRAŞOV, MEDIA DIPLOMĂ 10 și media generală 9,73 cu repartiție dublă în învățământul superior
    DIPLOMĂ INGINER TRANSPORTURI Specializarea TEHN. TRANSPORTURILOR, CURS de ZI, UNIVERSITATEA POLITEHNICĂ BUCUREŞTI, MEDIA ABSOLVIRE 9
    CURS POSTUNIVERSITAR,MEDIA ABSOLVIRE 9,75,DEPARTAMENTULPENTRU PREGATIREA PERSONALULUI DIDACTIC, UNIVERS POLITEHNICĂ BUCUREŞTI
    CURS POSTUNIVERSITAR PSIHOPEDAGOGIE, UNIVERSITATEA BUCUREȘTI
    CERTIFICAT de FORMATOR CNFPA Min. EDUCAȚIEI, Media absolvire 10(ZECE)
    - CERTIFICAT FORMARE MENTORI PRACTICA PEDAGOGICĂ,UNIV BUCUREȘTI
    - CERTIFICAT „CADRUL EUROPEAN DE ASIGURARE A CALITATII SI CERINTELE MANAGEMENTULUI CALITATII ”, INSTITUTUL ROMAN PT EDUCATIE SI CALITATE EUROPEANA, Curs CHARACTER FIRST Institut SUA și Ministerul EDUCATIEI
    CERTIFICATE OF COMPLETION ORACLE EDUCATION FOUNDATION
    26 cursuri de formare absolvite Administrator site si Fondator 1. www.grupulinovatorilorineducatie.tk 2.www.innovatorsgroupineducation.tk 3: www. drpauncorneliaeducation.wordpress.com
    Membru INTERNATIONAL EDUCATION AND RESOURCE NETWORK, ASOCIATION FOR THE ADVANCEMENT OF COMPUTING IN EDUCATION, WALLACE EDUCATION FOUNDATION, ETWINNING, ASOCIATIA MENTORILOR DIN ROMANIA
    8 cărţilor publicate

    RăspundețiȘtergere